Elias Myhres intro

Nöjesliv, nattklubbar och kokain. Fylleslagsmål, skjutningar och rån. Och Avenyn - gatan som aldrig sover. Centrum är, som de centrala delarna av en stad alltid är, dyrt och pråligt. Här anmäls fler våldsbrott varje år än i någon annan stadsdel. Det är här du finner de stora hotellen, klubbarna och restaurangerna. Centralstationen och Femmans varuhus. Det är hit Göteborgs alla vägar leder. Här görs de riktigt stora pengarna.
Bild
Elias Myhre
Inlägg:13
Blev medlem:sön 29 sep 2019, 10:59
Elias Myhres intro

Inlägg av Elias Myhre » sön 29 sep 2019, 19:11

Maskinen mullrade till lätt innan den svarta vätskan rann ner och fyllde den vita, anonyma koppen. Automatkaffe… inte särskilt välsmakande och i hans tycke alldeles för svagt men det var vad som fanns att tillgå och då fick det duga. Det var egentligen koffeinet han ville åt, den enda drog han var beroende av och det fanns det tillräckligt av även i kaffe som kom från en automat. Efter tio år som polis borde han vara van vid det här laget men det var samma känsla och tanke varje gång han stod där framför maskinen för att fylla en kopp.

Det hade varit en lång dag, en lång dag som hade följts av några timmars vila i ett av jourrummen och nu skulle fortsätta på ett lika långt kvällspass. Det hade fattats folk och han hade tagit på sig ett extrapass till, vilket i ordningen den här månaden visste han inte men det var tusen gånger bättre än att sitta hemma i den trånga lägenheten där ensamheten trängde på. Han tar en försiktig klunk av kaffet, varmt var det i alla fall, tacksamt nog. Lutandes mot diskbänken får han fram sin mobiltelefon. Några snabba drag över skärmen och sedan några snabba tryckningar innan sms:et går iväg till Elin för att meddela att det var dem i kväll.. att han tagit ett extrapass. Hans kompanjon sedan ett år tillbaka och som han nu börjat lära känna. En snabb titt mot klockan innan han med sin kopp i handen tar sig bort mot det tjänsterum han delade med Elin. Stökigt som vanligt, i alla fall på hans sida av rummet, han borde väl ta tag i det någon gång… meeen… inte idag. Ösregn utanför.. fantastiskt..

Mitt i hans tankar knackar det på dörren” Elias.. Kan du och Elin ta ett span i kväll? ”Elias vänder sig om, blickar mot kollegan med ett lätt flin över läpparna. Allt som innebar fältarbete togs tacksamt emot av honom, kanske inte lika mycket av Elin vad han förstått. Det innebar mindre tid för det förhatliga pappersarbetet” Jag vet att det inte ligger på ert bord egentligen men det är tydligen kris… och viktigt…så…” Elias ser på sin kollega och nickar” Ja, självklart… vi tar det.” Kollegan ser lättad ut” Det är på gamla industrutomterna… jag ger dig exakt possition, Elin har väl inte kommit än? ” Elias skakar på huvudet” Nej.. inte än men hon borde ramla in om en kvart eller så. Vad är det vi ska spana på? ”Kollegan gör en lätt grimas” Verkar som om vi nosat upp en bordell med tvivelaktiga förhållanden.. förmodligen flickor som inte valt att vara där av egen vilja. Så.. det kanske är av lite extra intresse för er? ”Elias nickar kort” Ja.. ge mig all info så åker vi dit i kväll… vilka avlöser vi?” Kollegan som varit påväg att lämna rummet stannar till, kommer tillbaka” John och Daniella.. de hade haft ett lugnt pass. ”Elias nickar, nöjer sig med det och ställer ifrån sig kaffekoppen, som nu hunnit bli ljummen, på bordet. Skickar iväg ännu ett sms till Elin innan han släntrar ut från deras gemensamma kontor för att hinna ner till kiosken på hörnet, köpa med sig godis för att blidka Elin lite. Det skulle bli en lång natt.

Användarvisningsbild
Blackfoot
Webbplatsadministratör
Inlägg:42
Blev medlem:lör 29 sep 2018, 16:50

Re: Elias Myhres intro

Inlägg av Blackfoot » sön 29 sep 2019, 20:20

Välkommen till Skurk.nu!
Kul att se att även du hoppar in i rollen som polis - en så viktig roll och bidragande till ett roligt spel på sidan.

Allt du önskade dig är beviljat.

Nästa gång - skriv önskemålen längst ner i texten istället för i bedömningscentralen.

Egentligen måste du nämna din privata pistol I texten för att bli beviljad den, det gäller för allt man önskar sig. Men för den här gången beviljar jag det ändå.

Jag uppskattade att du höll dialogen i fetstil - det gör det överskådligt, lättläst och snyggt!

Jag ser fram emot att se vad som ska hända med er duo.

Det du får för att vara polis är:

Sig Sauer P226 med hölster

Remington 870

Expanderbar batong med hölster
Handfängsel med hölster
Kommunikationsradio av märket Ericsson eller Sepura

Icke-avlyssningsbar kommunikationsradio av märket RAKEL

Lättare skottsäker väst, utanpå eller innanför – ditt val
Mobiltelefon
Pepparspray
Ficklampa
2016 års Volvo XC70 Polisbil, civil eller inte – ditt val.
NPC partner/annan polis med likvärdig utrustning

Utöver detta får du, enligt ditt välkomstpaket, ytterligare en NPC och en kontakt. Se reglerna för att lära dig skillnaden mellan dem. Kort och gott är NPC någon som följer din minsta vink, någon som jobbar för dig. En kontakt är någon du inte bestämmer över men som kan ge dig andra fördelar/förutsättningar. Så totalt har du 2 NPCs och 1 kontakt.

Du får även en veckolön på 7000:-. För att få ut pengarna måste du nämna i ett inlägg (max en gång per vecka) att du plockar ut din lön.

Skriv svar